نورآوران روداب

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

نورآوران روداب/رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: پیش بینی می شود در 75 روز اقدامت هیات پزشکی نوراوران سلامت در منطقه روداب سبزوار حدود 9 هزار نفر بیمار در بخش های چشم پزشکی و داندانپزشکی ویزیت و مورد معاینه قرار گیرند[...]

دکتر مسلم در گفتگو با خبرنگار ما افزود: از 5 سال گذشته دکتر هاشمی وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی بنیادی تحت عنوان نورآوران سلامت ایجاد کردند که کار این تیم معاینات و انجام اعمال جراحی چشم پزشکی و دندانپزشکی در حد تخصص و فوق تخصص است .

 وی افزود: کانتینرهایی با هزینه شخصی دکتر هاشمی تعبیه شده که با هدف خدمت رسانی رایگان به روستاهای محروم در سطح کشور سفر می کنند.

 دکتر مسلم گفت:  این اقدام ایثارگرانه در استان خراسان رضوی سال 92 در شهرستان گناباد انجام شد دومین سفر این هیات پزشکی امسال به  بخش روداب شهرستان سبزوار است این تیم 15 آبانماه در منطقه روداب مستقر می شوند و از اول آذرماه به مدت 75 روز به جمعیت مردان بالای 40 سال و کودکان زیر 15 سال خدمات چشم پزشکی و داندانپزشکی ارائه خواهند داد.

این مقام مسئول اظهار کرد: درست است متولی این کار دانشگاه علوم پزشکی سبزوار است اما به لحاظ گستردگی کار، تامین امکانات زیر ساختی بدون هماهنگی بین بخشی بین دستگاه ها امکانپذیر نیست.

وی یاداور شد: سفر نورآوران سلامت به سبزوار یک فرصت بسیار بی نظیر است تا از بنیه و توان این تیم برای کاهش معضلات چشم پزشکی و داندانپزشکی که از مسائل حاد روز محسوب می شود   استفاده کنیم .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ادامه داد: در هر روز 80 نفر بیمار چشمی و 40 بیمار در بخش دندان مورد معاینه این هیات پزشکی قرار می گیرند .

دکتر مسلم اضافه کرد: علاوه بر مردم بخش روداب و روستاهای تابعه آن مردم بخش های ششتمد و داورزن نیز از خدمات این تیم بهره مند خواهند شد همچنین آسیب شناسی در سطح منطقه روداب انجام شده و مقرر است برای بحث سوء تغذیه کودکان و مادارن باردار نیز پزشکان متخصصی  به منطقه اعزام  تا درکنار این هیات پزشکی به مردم محروم منطقه خدمت رسانی درمانی داشته باشند.

گفتنی است بنا به درخواست هیات نورآوران سلامت پذیرش شدگان حتما باید دارای دفترچه روستایی باشند.  

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی